Bedrijf verkopen
Uw bedrijf verkopen? Wij begeleiden u bij het volledige verkooptraject.
Lees verderMatch Plan heeft de aandeelhouders van kindercentrum Het Zonnetje mogen begeleiden bij de verkoop van 100% van de aandelen. Dit aan diens nieuwe eigenaar Kids Lodge, met Holland Capital als investeringsmaatschappij er achter sinds september 2021.
Het Zonnetje, gevestigd in Houten, is een familiebedrijf opgericht in 1988 door mevrouw Prick van Wely – Godefrooy. Het van oorsprong gastouderschap wat ontstond was vanuit haar passie voor het werken met kinderen, welke samen met de (schoon)dochters snel uitgroeide tot een mini kinderdagverblijf. In 2003 is het volledig overgedragen aan haar (schoon)dochters, die Het Zonnetje hebben gebracht tot waar het nu staat. Het Zonnetje beschikt momenteel over 244 kindplaatsen verdeeld over 96 kindplaatsen voor het KDV en 148 kindplaatsen voor de BSO. Het Zonnetje is een kinderopvangorganisatie waar ouders, kinderen en medewerkers zich thuis voelen en zich koesteren in de warmte van de zonnestralen van de onderneming.
Kids Lodge is opgericht in 2009 en biedt met een team van meer dan 260 medewerkers opvang aan circa 1.250 kinderen in de leeftijd 0 tot 12 jaar. Naast opvang biedt Kids Lodge ook een Party Lodge, Sport Lodge en Family Lodge aan om zichzelf ook als familiecentrum neer te zetten. Met locaties in Houten, IJsselstein, Zeist en Bunnik is Kids Lodge een bekende naam in de regio Utrecht.
Holland Capital heeft in de afgelopen 40 jaar meer dan 180 Nederlandse MKB-ondernemingen geïnvesteerd. Zij zijn actief in de sectoren Healthcare, Technology en Agrifood. Holland Capital wordt ondersteund door een breed netwerk aan ondernemers. Holland Capital is sinds september 2021 als aandeelhouder betrokken bij Kids Lodge. Zij ondersteunen de organisatie actief bij zowel de operationele als de strategische ontwikkeling van Kids Lodge.
Match Plan heeft de aandeelhouders van kindercentrum Het Zonnetje gedurende het gehele proces bijgestaan en geadviseerd. We hebben onder andere geholpen bij:
De opdracht is namens Match Plan uitgevoerd onder verantwoordelijkheid van Arno Dielesen, Yvo Bruin, Sven Aaldering, Matthias Duijzer en Sophie Koelma.